سونوگرافی داپلر کاروتید

سونوگرافی داپلر کاروتید

مغز و سیستم عصبی مرکزی بدن ، توسط شریان های گردنی مانند : عروق کاروتید و ورتبرال ، خون رسانی و تغذیه می شوند . خون برگشتی توسط ورید ژوگولار به قلب برمی گردد .

سونوگرافی داپلر کاروتید
سونوگرافی داپلر کاروتید

سونوگرافی داپلر کاروتید

شریان های گردن نیز مانند سایر عروق بدن دچار تغییرات آرتروسکلروتیک می شوند .  در این صورت ممکن است به علت جدار در داخل کلسیفیه و یا پلاک تشکیل شود .

عوارض گوناگونی مانند تنگی یا انسداد عروق به دلیل پلاک ایجاد می شود . این عوارض در نتیجه مانع خونرسانی به بافت های مغز می شود در نهایت سکته مغزی رخ می دهد .

سونوگرافی داپلر می تواند عروق گردنی  ، و سرعت و یا حتی میزان جریان خونرسانی را اطلاع دهد .

در بررسی های سونوگرافی داپلر کاروتید می توان در کنار شریان های کاروتید ورتبرال ، ورید ژوگولا را نیز ارزیابی نمود .

کاربرد سونوگرافی داپلر کاروتید

بررسی اندام تحتانی یا هما عروق پا

کاروتید ورتبرال گردنی

با یک بررسی داپلر خوب و دقیق عروق گردنی علاوه بر شریان های کاروتید و ورتبرال میتوان ورید ژوگولار را از نظر وجود ترومبوز و یا لخته خون ( DVT ) مورد ارزیابی قرار داد .

سونوگرافی شقایق یکی اغز بهترین مراکز سونوگرافی می باشد . جهت دریافت مشاوره و پرسیدن سوال در این زمینه می توانید با شماره 88553155 – 88553310 تماس حاصل نمایید .
پیج اینستاگرام
آدرس سونوگرافی شقایق : تهران، یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، بین چهلستون و بیستون، پلاک 74، رادیولوژی و سونوگرافی شقایق

برای انجام سونوگرافی خوب و دقیق نیاز به دستگاه خوب ، پزشک با تجربه و مهارت بالا می باشد .

سونوگرافی دکتر سیف یکی از بهترین مراکز سونوگرافی در تهران می باشد که با مجهز ترین دستگاه ها به تشخیص مشکلات مراجعه کنندگان می پردازد .

سونوگرافی داپلر کاروتید یکی از بررسی هایی می باشد که غیر تهاجمی است . عوارض خاصی ندارد و از آن می توان اطلاعات بسیار مهم در زمینه سلامتی فرد بدهد .

سایر مقالات سونوگرافی شقایق

رادیولوژی

سونوگرافی

سونوگرافی NT

دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی ، سونوگرافی ، سی تی اسکن و MRI عضو انجمن رادیولوژی ایران رادیولوژی دیجیتال – OPG یا پانورکس دیجیتال ، تک دندان یا پری اپیکال و بایت وینگ دیجیتال(DDR)- سونوگرافی کالر داپلر

پاسخ

1 + پنج =

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه