سونوگرافی تعیین جنسیت

فهرست محتوا

سونوگرافی تعیین جنسیت

تعیین جنست یکی از مسائل مهم برای خانواده ها می باشد . اما مطمئن ترین روش تعیین جنسیت چه می تواند باشد ؟ برای تعیین جنسیت جنین خود چه راه هایی را امتحان کرده اید ؟ آیا سونوگرافی تعیین جنسیت روش قطعی است ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

سونوگرافی تعیین جنسیت
سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت

معموالا چیزی که تمام مراکز سونوگرافی در زمینه تعیین جنسیت ذکر می کنند ، حدود هفته 16 به بعد می باشد . هرچند جنین در هفته کمتر نیز می توان بررسی شود ولی معمولا بین 16 تا 19 بهترین زمان رویت جنسیت جنین می باشد . زیرا خیلی از اوقات در هفته 30 و 32 به بعد که جنین بزرگ شده و جای داخل ساک کم شده ممکن است دیدن اجزای بدن به راحتی قابل مشاهده نباشد .

از هفته 12 با سونوگرافی ترنس واژینال و یا سونوگرافی شکمی تا حدود زیاد مشخص شود .

درصد خطا در سونوگرافی تعیین جنسیت

بسیاری از زنان باردار تنها سونوگرافی را به عنوان راهی برای تعیین جنس فرزند متولد شده خود می دانند . با این وجود ممکن است خطاهایی در نتیجه سونوگرافی رخ دهد . سونوگرافی تعیین جنسیت هم مانند سایر روش های تشخیص ممکن است دچار اشتباه و خطا باشد ، اما دلایل مختلفی ممکن است باعث ایجاد این خطا شوند . این دلایل ممکن است به علت های مختلف باشد مانند :

مدت کوتاهی از بارداری

در ابتدای بارداری ممکن است در هنگام تشخیص خطا وجود داشه باشد .

هفته های آخر بارداری

در هفته های آخر به دلیل تشکیل شدن تمام اعضای بدن حنین و کم بود جا در ساک حاملگی ، ممکن است به خوبی تمامی نواحی بدن نمایان نگردد .

تجهیزات سونوگرافی

یکی از دلایل اینکه باید به سونوگرافی خوب مراجعه نمایید این است که ، گاهی به علت استفاده از تجهیزات قدیمی و غیر استاندارد ممکن است درصد خطا در تعیین جنسیت جنین بالا برود . در نتیجه در انتخاب مرکز سونوگرافی نهایت دقت را داشته باشید .

تجربه و تخصص تکنسین مرکز سونوگرافی

از مهم ترین بخش تشخیص جنسیت ، تکنسین مرکز سونوگرافی می باشد . هرچه مهارت فرد و دقت آن بالا تر باشد در نتیجه تشخیص بهتر صورت می گیرد .

دلایل بستگی به کودک دارد

در برخی شرایط ممکن است به علت نحوه قرار گیری جنین تعیین جنسیت امکان پذیر نباشد .

مرکز سونوگرافی شقایق جز بهترین مرکز سونوگرافی در تهران می باشد . استفاده از جدیدترین دستگاه در هنگام تشخیص تعیین جنسیت ، دقیق ترین نتیجه را بیان می کنند .

شما می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره 88553155 – 88553310  تماس حاصل نمایید .

دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی ، سونوگرافی ، سی تی اسکن و MRI عضو انجمن رادیولوژی ایران رادیولوژی دیجیتال – OPG یا پانورکس دیجیتال ، تک دندان یا پری اپیکال و بایت وینگ دیجیتال(DDR)- سونوگرافی کالر داپلر

پاسخ

8 − 5 =

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه